Webfoglalás
Bevezet
ő
Ezt a könyvet az online vállalkozók magyar nyelv
ű alapmű
vének szánom.
Hasznos olvasmány mindenkinek, aki interneten akar értékesíteni, webes szolgáltatás indítását tervezi, szakért
ő
i oldalt üzemeltet, vagy be akar szállni
a tanácsadó iparágba.
Online Vállalkozás?
Ez a könyv azoknak szól, akik már meglátták a lehet
ő
séget az internetes
vállalkozásokban és képesek stratégiában gondolkodni. Azok számára írtam, akik már kell
ő
ismeretre tettek szert ahhoz, hogy
felismerjék: a web sokkal több lehet
ő
séget rejt magában, mint hobbit,
zeneletöltést, csetelést meg böngészgetést. Azoknak a szörföl
ő
knek, akik böngészés közben ráeszméltek, hogy semmi
mást nem szeretnének a világon annyira, mint meghódítani az internetes vadnyugatot és elindítani saját online vállalkozásukat. Ebben kívánok tehát a segítségedre lenni. Egy átfogó képet fogsz kapni a web jelenlegi helyzetér
ől, működésérő
l és jó néhány hasznos tippet
olvashatsz az online vállalkozásod elindításához.
v1.0.9 1. oldal
Ellenben a lehet
őségvadászoknak, titkos recepteket kereső
knek hatalmas
csalódás lesz ez az olvasmány! Rá fognak jönni, hogy óriási állhatatosságot, kitartást, szorgalmat, fejl
ő
dni akarást kíván egy ilyen vállalkozás.
Amiben gyökeresen különbözik
Az els
ő
ingyenes elektronikus könyvemet 2007 nyarán adtám ki, “Online
Vállalkozás 2.0” néven. Még abban a hónapban megközelít
ő
leg 50,000 ember
töltötte le regiszráció után, összesen pedig 105,000 -ren olvasták. Értékelem az id
ődet és a sajátomat is, így ennek a könyvnek a megjelenésébő
l
tudhatod, nyomós oka és aktualitása van annak, hogy ismét tollat (billenty
ű
zetet) ragadtam.
Mégis miben különbözik ez a könyv az el
őzőtől?
Alapvet
ő
en 3 dologban:
1. Teljes Stratégiai Gondolkodásmód Átadása
Az interneten kering
ő sémák, infovállalkozások, tanítások jelentő
s többségére
elmondható, hogy a következ
ő alapelv szerint mű
ködnek:
Ne add át a teljes stratégiát. Adj el az embereknek csodaeszközöket, amivel sokáig játszadozhatnak, egy-egy dolgot azonban mindig felejts ki, hogy legyen mit eladni nekik legközelebb. Ezzel én most szakítok. Ez a könyv egy teljes képet fog adni. Átadja azt a stratégiát, ami mellett el tudsz indulni és minden további információt össze tudsz vadászni interneten. Úgy gondolom, hogy ezek az emberek meg fogják becsülni, ahonnan a tiszta, sz
ű
rt információt kapják.
Itt megkapják a teljes képet, utána pedig pontosan össze tudják majd rakni a saját útjukat és a hozzá vezet
ő
eszközöket.
Ha tetszik az, amit kapnak, akkor t
ő
lünk veszik meg az eszközöket. Ha nem,
vagy ha máshol jobbat kínálnak, akkor máshonnan. Azt vallom, hogy ez a hozzáállás hosszú távon eredményt és megbecsülést hoz.
v1.0.9 2. oldal
2.
Őszinteség
Ez a könyv nyíltan és egyenesen fog beszélni azokról az óriási marketing
ferdítéskr
ő
l, amik a nemzetközi és a magyarországi piacon is tapasztalhatók.
Azokról a kicsit vagy nagyon piszkos trükkökr
ő
l is szó lesz, amik sok
jóérzés
ű
embert rettentettek már el az online vállalkozás világától.
Arról a mentalitásról lesz szó, ami úgy képzeli el a marketinget, hogy az egyik végén a hazugság és a nagy profit, a másik végén a teljes igazság és a kis pénz van. És azt tanítja, hogy minden vállalkozónak állást kell foglalnia, valahol ezen a skálán. Ez nem igaz. Lehet ezt másképpen és jobban is csinálni. Ez nem a szakma kiosztása, sokkal inkább vallomás. Semmi jogalapom nincs erkölcsi ítéletet mondani, mert ezekkel az eszközökkel én is ugyanúgy (vissza)éltem, s
ő
t...
Nem akarok kioktatni senkit. Ez nem “szembepozicionálás” vagy egy briliáns stratégiai húzás. Azt akarom csak elmondani, hogy az az út nem oda vezet, ahova a legtöbbünk el akar jutni. Én már csak tudom. Nem egy megkeseredett marketinges szitkozódása lesz ez, hanem nagyon pontos elvek mentén nagyon konkrét és konstruktív megoldásokat adok a kezedbe. Az már rajtad fog múlni, hogy mennyire sikerül megértened és menyit fogsz tudni hasznosítani bel
ő
le a gyakorlatban.
3. Új Trend
Az el
őző
eBook 47 oldal tömör, gyakorlati információ volt, ami leginkább az
új trenddel, a WEB2.0 -val foglalkozott. Fontosnak tartottam, hogy megosszam az akkori legfrissebb tudásom, csökkentve Magyarország elmaradását. Ezt a célt csak részben sikerült elérni. Azokhoz, akik leginkább hatással vannak a hazai piacra, -infomarketingesek és tanácsadók- fejben nem jutott el ez az információ vagy nem értették meg a lényegét.
v1.0.9 3. oldal
Még mindig ritkaságszámba megy, ha 1-1 videót youtube -on publikálnak,
nemhogy komplex web2.0 linképítést, kapcsolatépítést vagy
forgalomnövelést használjanak.
Pedig ha valaki tanítani akar, embereket vezetni, tanácsot adni, akkor az els
ő
sorban kell harcolnia, els
ő
ként tesztelni és adaptálni az új módszereket,
stratégiákat. Enélkül szerintem elég nehéz utat mutatni a többi embernek. Én ezt az újító a hozzáállást ebben a könyvben is következetesen képviselni kívánom. Aki megérti, az el
ő
nyre tesz szert, aki nem, az gyorsabban fog
kihalni, mint a dinoszauruszok. Most kevesebb lesz a gyakorlati, technikai információ (pl milyen szolgáltatásokat és hogyan érdemes használni). De a sorok kö